Hlavní principy domácí školy a školky Radostné děti

Začínáme v 9 hodin, takže děti mají čas probudit se přirozeně. Respektujeme jejich rytmus a přirozenou touhu učit se s radostí, ne z donucení.

 

Učení je dobrodružství, které přináší radost. Každý den objevujeme svět s nadšením a prohlubujeme znalosti hravou formou.

 

Dětem poskytujeme svobodu pro jejich rozvoj, avšak s jasnými hranicemi, které jim poskytují pocit jistoty a bezpečí. Učíme je respektovat ostatní a chápat pravidla tvořící zdravé prostředí.

 

Klademe důraz na úctu mezi dětmi a dospělými. Učíme naslouchat, chápat jedinečnost každého z nás a spolupracovat.

 

Vytváříme prostředí, kde se děti mohou cítit bezpečně a být samy sebou bez strachu z hodnocení.

 

Pracujeme na rozvoji emoční inteligence, komunikace a sebeuvědomění, což považujeme za zásadní pro budoucí život.

 

Podporujeme tvořivé myšlení a přístup k řešení problémů, aby si děti rozvíjely představivost a schopnost dívat se na věci z různých perspektiv.

 

Učíme děti vzájemně si pomáhat a vážit si společné práce. Týmová spolupráce je klíčem k vytváření pevných mezilidských vazeb.

 

Vedeme děti k tomu, aby si vážily přírody a učily se, jak žít v souladu s ní. Ekologie je pro nás důležitou součástí vzdělávání.

 

Pomáháme dětem objevovat své silné stránky a povzbuzujeme je, aby pracovaly na svém osobním růstu.

 

Každodenní zpětnou vazbu rodičům:

Každý den rodiče dostanou report o tom, jak se dítěti dařilo, jak se řešily případné konflikty a jaký posun nastal v jeho rozvoji.

Individuální přístup:

Přizpůsobujeme vzdělávání potřebám každého dítěte.

Komunitní atmosféru:

Společně s rodiči vytváříme prostředí, které podporuje sdílení, důvěru a spolupráci.

 


Seznamte se s naším týmem

Mohu nabídnout zkušenosti v oblasti vzdělávání, prevence a sociální práce. V současné době vedu spolek Metaculture, z.s., kde se soustředím na propojení sociálních, pedagogických a uměleckých činností. Vedle toho působím jako kouč v Mamaloca, kde se věnuji individuálnímu rozvoji klientů.
Moje profesní cesta začala prací jako streetworker a povodňový koordinátor, kde jsem se zaměřoval na přímou pomoc lidem v krizových situacích. Později jsem působil jako pedagog ve Středisku výchovné péče a Diagnostickém ústavu pro mládež, kde jsem pracoval s dětmi a mladistvými s výchovnými problémy.
Již deset let vedu tábory zaměřené na témata, která rezonují ve společnosti, a seberozvojové tábory pro mládež, kde pracujeme na zvládání strachů a zpracování minulosti. Tyto aktivity podporují radost ze života a celkový rozvoj mladých lidí.
Mám také zkušenosti s vedením nízkoprahových zařízení a koordinací lektorů v Diecézní charitě Brno. Během této doby jsem se věnoval přípravě a realizaci vzdělávacích programů pro pedagogy, rodiče i děti.
Vystudoval jsem sociální pedagogiku na Univerzitě Hradec Králové a speciální pedagogiku na Masarykově univerzitě v Brně. Absolvoval jsem několikaletý sebezkušenostní psychoterapeutický výcvik, školení v koučinku a získal certifikace jako instruktor vodních sportů a sportovní masér. Rovněž jsem pracoval na telefonní krizové lince, kde jsem poskytoval podporu lidem v akutní nouzi.
Ve volném čase jsem se věnoval skautingu, kde jsem dlouhodobě vedl skupiny dětí a mládeže. Nyní je mým koníčkem socio-emoční vzdělávání dětí, které považuji za klíčové pro jejich rozvoj empatie, sebeuvědomění a efektivní komunikace. Tento přístup integruji do všech svých aktivit, abych podpořil harmonický rozvoj dětí a jejich schopnost zvládat výzvy moderního světa.

 

Mám osm let praxe s dětmi různých věkových kategorií a čtyři roky praxe s vedením dětských kroužků. V poslední letech jsem pracovala zejména v soukromých mateřských školách, a aktuálně bych se ráda rozvíjela v oblasti domácího vzdělávání. Mé původní zaměření je ekonomické, ale již při studiích na Vysoké škole ekonomické jsem začala pracovat s dětmi předškolního věku. Po absolvování školy jsem se spíše náhodou dostala k práci učitelky v mateřské škole, a na dlouhé roky jsem v tomto oboru zůstala. Za danou dobu jsem absolvovala mnoho seminářů v oblasti dramatické výchovy, logopedie, jógy a práce s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Dále jsem vystudovala Střední pedagogickou školu Futurum v Praze (obor Předškolní a mimoškolní výchova a vzdělávání). Jsem též akreditovaný průvodce Prahou i v zahraničí. Aktivně se věnuji jazykům, tanci a hudbě.